Цифровий учитель

Науково-педагогічні працівники Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та весь університет загалом мають неабиякі здобутки в плані цифровізації освіти. Власні напрацювання та співпраця із міжнародними інституціями дають змогу ділитись досвідом та будувати освітню політику не тільки в Україні, а й за кордоном. Підтвердженням цього факту є розробка унікального курсу для педагогів «Цифровий учитель», який створено групою українських експертів у співпраці із студією онлайн-освіти EdEra та Інститутом освіти для миру та сталого розвитку ім. Махатми Ганді ЮНЕСКО (MGIEP) за підтримки гранту Google.org та Міністерства освіти і науки України (https://study.ed-era.com/uk/courses/course/4033?fbclid=IwAR1MhUp66EdTNK2rjjIp-gXylIUmmx2YGIXO01xKi7a1j62Xb7EiBZrIS_E ). До складу експертної групи авторів увійшла доцентка кафедри інформатики та методики її навчання Барна Ольга Василівна.

Курс дасть розуміння, як:

дібрати ефективні цифрові інструменти для заняття, залежно від освітніх цілей;

оцінювати та контролювати опанування учнями цифрових засобів і безпечної навігації в інтернеті;

створити безпечне середовище для навчання учнів із використанням засобів цифрової педагогіки.

 

Курс буде корисним студентам та їх наставникам, які  цікавляться сучасними методиками навчання своїх предметів, опановують цифровими технологіями в освіті та науці, розширюють горизонти класичного курсу педагогіки та планують стати учасниками спільноти цифрових учителів.

Доц. Ольга Барна

 

Вебінар зі створення проєктів для Нової української школи

На фізико- математичному факультеті відбувся вебінар на тему «Створення проєктів НУШ з використанням цифрових інструментів» (організатори – Галина Шмигер, Надія Балик, Ярослав Василенко). Учасники вебінару – учителі інформатики Тернопільської, Львівської та Івано-Франківської областей.

Основні напрями роботи вебінару:

  • інтегроване навчання – зміна сенсу освіти
  • організаційні та науково-методичні умови створення навчальних проєктів;
  • особливості реалізаціїї STEM-проєктів для НУШ.

Під час вебінару учителі продемонстрували конкретні приклади створених ними інтегрованих навчальних проєктів для учнів молодших та середніх класів. У цих проєктах передбачено формування в учнів ключових компетентностей, наскрізних умінь та ціннісних орієнтирів, що записані у Державних стандартах початкової та базової середньої освіти.

Під час обговорення науково-методичних умов створення навчальних проєктів учасниками вебінару було підведено підсумок, що застосування цифрових технологій та інноваційної педагогіки в навчальному процесі є діяльним інструментом забезпечення успіху Нової української школи.

Учасники вебінару зі створення проєктів для НУШ

Приклад роботи учнівських груп у інтегрованому проєкті

Робота над дослідженням у STEM-проєкті для учнів 7 класу «Інтернет речей»

Застосування цифрових технологій у проєктній діяльності

Використання інтерактивних вправ у проєктній роботі

Галина Шмигер

 

Гостьова лекція для студентів Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка

Доценти кафедри інформатики та методики її навчання Надія Балик та Василь Олексюк провели двогодинну відкриту лекцію в межах співпраці ТНПУ імені Володимира Гнатюка з Кременецькою обласною гуманітарно-педагогічною академією ім. Тараса Шевченка для здобувачів вищої освіти спеціальності «Середня освіта (Інформатика)».

Під час відкритої лекції на тему «Моделювання контенту професійної підготовки ІТ-фахівців» було розглянуто розвиток «твердих» навичок у студентів ТНПУ імені Володимира Гнатюка, зокрема: розроблення програмного забезпечення, використання хмарних технологій, а також навички зі STEM-предметів.

Одним із пріоритетів у підготовці ІТ-фахівців кафедри інформатики та методики її навчання є інтеграція Digital-технологій з креативною індустрією, зокрема, у галузі game-розробки, 3D-моделінгу, 3D-друку, анімації, STEM-технологій, де створюються змісти, які мають культурний характер.

Майстер-клас з робототехнiки

Учасники гостьової лекцii

Надія Балик, Василь Олексюк

День науки разом із ТНПУ

Магістрантки спеціальності "Середня освіта (Інформатика)" Мартіна Повк і Софія Онищук разом із доцентом кафедри інформатики та методики її навчання Барна Ольгою Василівною організували та провели у Білобожницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Чортківського району День науки.

Учасники масштабної події змогли по-справжньому "доторкнулись" до сучасних технологій, які презентували спікерки. Адже зрозуміти як народжуються 3D моделі, поганяти шаленими спусками в окулярах доповненої реальності, покерувати роботами, дроном та запрограмувати їх - то мрія чи не всього школярства. І ця мрія здійснилась завдяки мандрівній лабораторії STEM-центру фізико-математичного факультету. Старшокласники отримали запрошення на навчання в університеті, найактивніші молодші школярі - сертифікати про участь у Дні науки, а загалом усі - новий досвід, позитивні емоції та багато задумів та планів.

Захід відбувся і рамках профорієнтаційної роботи кафедри та відповідно до заходів, які передбачені участю  STEM центру ТНПУ в Всеукраїнському інноваційному освітньому проєкті за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів»

Відкриття Дня науки

Ознайомлення із експонатами мандрівної лабораторії STEM центру ТНПУ

Учасники заходу під час активностей

Доцент Барна О.В.

Профорієнтаційна робота з учнями міста Тернополя


5 травня 2023 р. доценти кафедри інформатики та методики її навчання Надія Балик та Світлана Лещук організували та провели науково-практичний семінар «STEM-освіта – тренди і перспективи» на базі STEM-центру Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, який є експериментальним майданчиком в інноваційному освітньому проєкті «Організаційні та науково-методичні умови створення STEM-центрів».

Активну учать в семінарі брали: студенти та магістри спеціальності «Середня освіта. Інформатика» – Вадим Баркаєв, Дарія Яценяк, Мартіна Повк, Софія Онищук, вчитель інформатики – Галина Адамівна Чайка та старшокласники Тернопільської української гімназії ім. І.Франка.

Метою семінару є популяризація перспективних наукових досліджень у галузі STEM, профорієнтація та ознайомлення учнів з освітньо-професійними програмами кафедри інформатики та методики її навчання.

Основні напрями роботи семінару:  

  • Сутність STEM-освіти та функціонування STEM-центру фізико-математичного факультету ТНПУ ім.В.Гнатюка.
  • Мобільні технології. Програмування. Майстер-клас зі створення додатку для малювання на MIT App Inventor (ознайомлення з елементами інтерфейсу середовища MIT App Inventor; алгоритм створення, тестування, збереження, публікації та встановлення додатку проєкту на смартфон).
  • 3D моделювання як складова STEM-освіти.

Важливий принцип  STEM-освіти – навчання через дію був реалізований. Учні створили індивідуальні ІТ-проєкти. Будь-які зміни відбуваються поступово. Критична кількість фахівців для реалізації  STEM-освіти ще формується, але вже зараз ми навчаємо вчителів, студентів, учнів, щоб бажані зміни прийшли швидше.

 

Екскурсiя у STEM-центрi 

 Навчаeмось, змагаючись

 Проведення майстер-класу зi створення додатку для малювання на MIT App Inventor

 

3D-моделювання як складова STEM-освiти

 Учасники_STEM-семiнару

Керівник STEM-центру Надія Балик

Доцент Світлана Лещук