На фізико-математичному факультеті відбулось засідання проблемної групи з питань впровадження STEM освіти

Студенти 4 курсу спеціальності «Середня освіта (інформатика)» та викладачі кафедри інформатики та методики її навчання активно популяризують STEM освіту та працюють над розробкою нових підходів до її впровадження. Попри те, що в умовах військового стану неможливо організувати ані наукові пікніки, ані майстерки, які дуже часто проводили студенти та викладачі в університеті, у місті та поза його межами, дистанційний формат також може об’єднати усіх зацікавлених та бути вагомим чинником впровадження інновацій в освіту.

Днями в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка відбулись «Наукові STEM-посиденьки», які організовані доцентами Балик Н.Р., Барна О.В., Лещук С.О. Виступи учасників були дуже цікавими та інформативними, розкривали ідеї впровадження інтегрованого, практикозорієнтованого навчання, знайомили із новими ідеями в інформатиці, які в майбутньому можуть слугувати основою стартапів.

Навчання в дії інноваціям та активні комунікації – це один із інструментів підготовки висококваліфікованих випускників та запорука їх гарантованого працевлаштування. Приєднуйтесь до родини ТНПУ і будемо   STEMити разом!

  Доценти Балик Н.Р., Барна О.В., Лещук С.О.

Співпраця продовжується. Робоча зустріч учасників проєкту DEDIMAMO

20 травня 2022 року відбулася робоча зустріч учасників міжнародного проєкту DeDiMaMo «Розвиток математичних компетентностей студентів за допомогою цифрового математичного моделювання», Eurasia, CPEA-ST-2019/10067. У роботі брали участь команди проєкту з Університету Агдера (Норвегія), Київського національного педагогічного університету імені Б. Грінченка (Україна), Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (Україна). Під час зустрічі обговорювалися питання розв’язання поточних завдань проєкту, а також підготовки до представлення результатів проєкту DeDiMaMo на міжнародній конференції у Норвегії.

Традиційна конференція молодих науковців на фізико-математичному факультеті

На фізико-математичному факультеті за ініціативи кафедри інформатики та методики її навчання ось уже декілька років поспіль склалась добра традиція двічі на рік проводити науково-практичну конференцію «Наука молода» серед студентів старших курсів спеціальності «Середня освіта (Інформатика)». Вона має на меті не тільки формування важливих у сучасному світі та в професії компетентностей презентації результатів науково-дослідної роботи, а й виявлення наукових обдарувань студентів, креативних ідей, обмін досвідом та, зрештою, продовження наукової школи, яка започаткована на кафедрі інформатики та методики її навчання уже понад 30 років.

Доповіді учасників конференції «Наука молода. Весна 22» торкались актуальних питань організації електронного навчання, інноваційних технологій, таких як штучний інтелект та робототехніка, розробки методичних підходів щодо вивчення учнями нових технологій, зокрема 3D друку. Молоді дослідники  працювали під науковим керівництвом усього професорсько-викладацького складу кафедри інформатики та методики її навчання, за що останні отримали добрі відгуки та слова вдячності від учасників конференції.

На думку завідувачки кафедри Генсерук Г.Р. подібні заходи мають мають вагомий вплив на навчальну та мотиваційну складову освітнього процесу, а й сприяють підвищенню якості навчання у  вузі та залученості студентів до реальних проєктів.

Виступи учасників та учасниць

Наукова дискусія та обговорення результатів студентських досліджень

Більше фото за посиланням https://cutt.ly/0HTECIh

 Ініціатор конференції, доцент Барна О.В.

Підтримуємо молодь – підтримуємо майбутнє!

Доценти кафедри інформатики та методики її навчання Балик Н.Р. та Барна О.В. взяли участь у роботі журі І міського наукового марафону StepUp, де в секції «Комп’ютерно-математична» свої наукові розвідки представили  11 учасників із шкіл м. Тернополя. На підсумковій імпрезі марафону науковиці університету відзначили високий рівень наукових робіт учасників та учасниць, їх прикладний та дослідницький характер, творчий підхід та глибокі знання в обраній галузі. Вітаємо переможця Солтиса Дениса Володимировича, учня 11-Б класу Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №23 Тернопільської міської ради Тернопільської області та його наукового керівника Возну Марію Степанівну  – учительку математики, вчителя-методиста зазначеної школи із перемогою у конкурсі робіт фізико-математичного спрямування!

Для усіх учасників секції на фізико-математичному факультеті буде проведено майстер-клас з питань інновацій в наукових дослідженнях у галузі та екскурсію-майстерку в STEM-центрі ТНПУ. Учасники та учасниці отримали також запрошення до навчання на спеціальностях у ТНПУ, які пов’язані із ІТ та математикою.

Головна ідея марафону

Конкурсні роботи учасників марафону

Учасники заключного етапу марафону

Вітальне слово журі

Доценти Барна О.В., Балик Н.Р.

Гостьова лекція доцента Барни О.В. в для студентів Київського університету імені Бориса Грінченка

Доцент кафедри інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка на запрошення канд. пед.наук Шкуренко О.В. провела гостьову лекцію для студентів спеціальності 013 Початкова освіта Педагогічного інституту Університету Грінченка в межах вивчення навчальної дисципліни «Інформатична та технологічна освіта: основи STEAM освіти».

Реалізація STEAM-освіти в авторських підручниках Барни О.В.

Під час лекції студенти мали змогу:

ознайомитися з варіативністю завдань в авторських підручниках «Інформатика» 2, 3, 4 класів;

поспілкуватися щодо реалізації STEAM-проєктів у закладах загальної середньої освіти;

попрацювати в мінімайстерці з віртуальним редактором Lego Digital Designer.

Мінімайcтерка створюємо Lego-об’єкт 

Важливо, що студенти столичного вишу мали змогу познайомитись також із практикою реалізації проєктів в STEM-центрі ТНПУ (http://stem.tnpu.edu.ua/ ). Проєкт «Друге життя замків Тернопілля», який реалізований в університеті, в умовах нинішніх реалій може отримати «друге життя» в національному масштабі. Адже внаслідок військових дій агресора багато пам’яток нашої культурної спадщини якщо не пошкоджені, то зруйновані вщент. І відбудова їх у 3D моделях  - це перший крок до їх реальної реконструкції та відбудови після нашої Перемоги. Тримаємо освітянський стрій! Працюємо разом заради майбутнього України!

Вдячні «смайлики»

Доцент Барна О.В.