Результати наукового стажування – у практику освітян

15 травня на кафедрі інформатики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка проведено відкритий науково-методичний семінар "Уроки фінської освіти: що варто перейняти для формування нової української школи". За результатами наукового стажування у Фінляндії на семінарі доповідала доцент кафедри Барна О.В.

Стажування проходило на базі Західно-Фінлянського Коледжу та було організоване Інститутом Міжнародної Академічної і наукової співпраці (IIASC). Програма стажування передбачала зустріч з представником відділу освіти у мерії м. Гуйттінен, ознайомлення із системою дошкільного навчання, візит до початкової, основної та старшої школи, а також робота  в політехнічному університеті Satakunta University of Applied Sciences.

Учасники семінару дійшли до спільної думки, що окрім правил організації змісту освіти, відомого як 4К: креативність, командна робота, критичне мислення, розвиток комунікативних навичок, в практику українського шкільництва варто більше впроваджувати індивідуальний підхід та практикозорієнтованість. В управлінні освітніми закладами варто перейняти також сім принципів освіти: рівність ( шкіл, навчальних дисциплін, батьків, учнів, вчителів, дорослих та дітей), безкоштовність, дитиноцентризм, практичність, довіра (до вчителя та до учня), добровільність, підготовка дитини до життя. А світлини, продемонстровані під час доповіді, перенесли присутніх у країну освітнього дива – Фінляндію.

 

 

Майстер-клас у STEM-центрі фізмату ТНПУ ім.В.Гнатюка

  У рамках реалізації проекту «Популяризація STEM-професій» (за підтримки ТНПУ імені Володимира Гнатюка та представників Британської ради «Активні громадяни») колективом кафедри інформатики та методики її навчання (Н. Р. Балик, О. В. Барна, С. В. Мартинюк, Г. Р. Генсерук) 15 травня 2019 року для учнів Підволочиської гімназії імені Івана Франка та Великогаївської ОТГ було проведено майстер-клас «Ознайомлення із STEM-професією інженер із 3D-друку». Захід відбувся завдяки тісній співпраці колективу кафедри інформатики та методики її навчання ТНПУ імені Володимира Гнатюка й учителів закладів загальної середньої освіти. Участь у підготовці заходу взяли також магістранти спеціальності «Інформатика» Божук Наталія, Бачинська Анастасія, Ющишин Андрій та Ющишин Леся і студентка І курсу Голояд Яна.

  На трьох локаціях фестивалю учасники дізналися чимало цікавого про історію і застосування 3D-моделювання і 3D-друку, оглянули розроблені працівниками кафедри моделі замків Тернопілля, ознайомилися із 3D-принтером, 3D-сканером і 3D-моделюванням загалом. З використанням 3D-ручок учасникам майстер-класу вдалося самостійно змоделювати і виготовити об’ємні моделі зображень. Особливий інтерес викликали технології доповненої реальності, з використанням яких роздруковані на аркуші рисунки «оживали» у вигляді відеороликів.

 

Перемога фізико-математичного факультету у грантовій програмі Eurasia

    Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка переміг у грантовій програмі Eurasia з проектом «DeDiMaMo – Розвиток математичних компетентностей студентів за допомогою цифрового математичного моделювання» CPEA-ST-2019/10067.

    Університет виборов перемогу серед 19 поданих заявок цього року, фінансову підтримку з яких отримали лише шість проектів і тільки два з них – українські.  

   Учасниками проекту DeDiMaMo є Університет Агдера (Норвегія) – головна організація, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка (Україна) та Київський університет імені Бориса Грінченка (Україна).

   Університети співпрацюватимуть над впровадженням інновацій при навчанні математики з використанням елементів адаптивного навчання, з особливим акцентом на цифровому математичному моделюванні.

  Проект триватиме два роки. Координатор проекту від ТНПУ: завідувач кафедри інформатики та методики її навчання Балик  Н.Р. Вітаємо робочу групу проекту з цією перемогою!

На фізматі провели конференцію з проблем інноваційних методів моделювання інформаційних систем

  7 травня 2019 року на кафедрі інформатики та методики її навчання відбулася регіональна науково-практична конференція «Інноваційні методи моделювання і проектування інформаційних систем». У роботі конференції взяли участь викладачі кафедри, вчителі Тернопільської, Львівської, Рівненської та Івано-Франківської, Чернівецької областей, студенти спеціальності «Інформатика».

  Цікавими були виступи про аналіз фотографічних зображень для виявлення неприродних артефактів, використання сучасних методів дизайнерського проектування засобами 3ds MAX, презентаційний додаток з елементами доповненої реальності для мобільної платформи Android.

  Чимало уваги було приділено й проблемам сучасної освіти у закладах загальної середньої освіти. Виступи про створення методичного забезпечення для вивчення інформатики у профільній школі та особливості вивчення інформатики у профільній школі викликали жвавий інтерес аудиторії.

Кафедра інформатики та методики її навчання розширює сфери науково-методичної діяльності

  2 травня на запрошення Науково-методичного центру викладання інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційного навчання Хмельницького ОІППО в рамках підписаних угод про співробітництво доцент кафедри інформатики та методики її навчання Барна О.В. була одним із спікерів  вебінару з питань навчання інформатики у 2019-2020 навчальному році  та представила авторську концепцію навчання в НУШ,   підручник з інформатики для 6 класу, який підготовлений у співавторстві із професором, проректором Київського університету імені Бориса Грінченка Морзе Н.В. та доцентом цього університету Вембер В.П. Підручник має гриф Міністерства освіти та науки України, прийшов усі тури конкурсного відбору та вийде в Українському освітянському видавничому центрі «Оріон» накладом у майже 143 тис. примірників.

   Така діяльність викладачів кафедри демонструє не тільки відкритість та інноваційність професорсько-викладацького складу кафедри, презентує науково-методичні здобутки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, сприяє ознайомленню широкого загалу вчителів, працівників методичних служб та методистів із проектами, стартапами, розробками, які реалізуються на фізико-математичному факультеті, а також має на меті інформування усіх учасників освітнього процесу про переваги навчання на спеціальностях, які доступні майбутнім абітурієнтам.

Сторінка вебінару на початку реєстрації учасників

Презентація підручника «Інформатика, 6 клас»