Педагогічний університет – пілотний майданчик для освітніх інновацій
01 листопада 2024-
Автор: Оксана Басіста
За ініціативи кафедри інформатики і методики її викладання у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка проведена науково-практична конференція «ІКТ компетентності в контексті концепції нової української школи: підходи та інновації». У роботі конференції взяли участь Ганна Володимирівна Зварич, виконуюча обов’язки начальника Управління освіти і науки Тернопільської ОДА, Галина Іванівна Литвинюк, директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу, Ігор Михайлович Ковалик, голова громадської організації «Гуртом!», вчителі міста Тернополя та області, викладачі університету та понад 270 магістрантів усіх спеціальностей Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Під час конференції розгорнулася активна дискусія стосовно бачення майбутнього української школи. Зокрема, завідувач кафедри інформатики і методики її викладання Надія Романівна Балик зауважила, що запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній галузі має перейти від одноразових проектів у системний процес, який охоплює всі види діяльності. Завдяки проектній формі організації навчального процесу створюються сприятливі умови самостійної творчої роботи, формування ключових компетентностей та наскрізних навичок, необхідних для успішної самореалізації молодих людей у суспільстві.
Практичну частину конференції було організовано у формі освітнього стартапу на тему «Розробка інноваційних навчальних проектів на засадах концепції нової української школи», у ході якого магістранти розробили та презентували інтегровані проекти гуманітарного, природничого, технічного, мистецького, технологічного спрямування, реалізація яких дозволить сформувати компетентності учнів, які необхідні їм у житті для вирішення власних проблем та завдань, які стоять перед родиною, громадою, суспільством.
Не тільки сама форма проведення конференції є інноваційною, а щонайбільше – її зміст та результати. Адже майбутні педагоги долучились до глобального перетворення освіти на базі компетентнісного підходу, реалізували власне бачення стратегії навчання учнів за умов розвитку цифрового суспільства, опонували навичками технології проектної діяльності, яка є провідною у країнах з високим рівнем життя, розвитком технологій та електронного урядування.